מגדלור ניוז


לירן  טטרו | 14.8.24 | 17:58

הערב (14.8.24) התקיימה ישיבת מועצת עיריית אור עקיבא לחודש אוגוסט 2024. את הישיבה העברנו בעדכון חי כאן בכתבה מתעדכנת.

ראש העיר שמחה יוסיפוב הציג את הצעת חוק העזר ותיקון חוק חניית רכב והעמדתו. “אנחנו הולכים להפעיל פנגו, סלופארק וחברות נוספות בכל העיר. הם גובים אחוזים ומעבירים אלינו את הגבייה”. על פי ההצעה – תושב ישלם 30 שקל לרכב בשנה ו-50 שקל לשנה לשני רכבים ויוכלו להחנות בכל העיר בכחול לבן בחופשיות. אנחנו עובדים גם על תעודת תושב”.

היועמ”ש: “ההסדר הנוכחי הוא עד 40 אלף תושבים. לאחר מכן תושבים יקבלו תו חניה אזורי ויוכלו להחנות רק באזור שלהם ללא תשלום נוסף. חניה בשכונה אחרת תעמוד בתעריף של 4.5 שקלים. אבל זה בעתיד”.

ארקדי גדילוב: האם מישהו עשה חשבון כמה כסף ייכנס לעירייה. אני רוצה להבין את ההיגיון. למה שלא ניתן הנחת שנה ראשונה לתושבים שלנו? אנחנו כבר מעל 30 אלף איש, זה אומנם לא רשום עדיין אבל זה המצב. אני מציע לפתור את תושבי העיר מתשלום אגרה”.

אדוה, רפרנטית לשכת מנכ”ל שעבדה על חוק העזר ציינה: “בתחשיב השנתי באזור ה-120 אלף שקלים ש”ח. מתושבי חוץ 800 אלף בשנה על בסיס הכחול לבן שיש כרגע”.
ראש העיר: “זה כמו שיש בכל הארץ, אנחנו לא עושים שום דבר חריג ולא ממציאים את הגלגל. המחירים הם הכי זולים באזור”.

איציק פתיתו: “מה קורה אם זה רכב עבודה ואני תושב אור עקיבא? אין התייחסות לזה בחוק העזר”
ראש העיר: “מקום העבודה משלם”.
היועמ”ש: “זו פרשנות בחוק העזר. רכב העבודה ייחשב כאילו זה רכב של תושב העיר”.

היועמ”ש: “לגבי התשלום – זה יהיה באפליקציה ויהיו גם מדחנים פיזיים”.
ראש העיר: “טרם דנו בכל הפרטים, נאשר ונתקדם”.
ארקדי גדילוב: “מה ההוצאות של הדבר הזה?”
נוח שמאילוב: “400 אלף ש”ח לערך”
משה ביטון: “…3 פקחים. בבסיס התקציב יש 3 פקחים לקליטה. צפוי להיות רווח”.

אלי אנקונינה: “בעבר התנגדנו לנושא הזה של תשלום חניה למרות שמשרד הפנים התעקש. לא רצינו מסיבה פשוטה – אי אפשר בתוכנית אחת להביא חברת גביה, גם תאגיד, גם ארנונה, גם חניה. זה מוגזם, אי אפשר להטיל על הציבור יותר מידי גזירות. מחר אומנם יש ישיבה במחוז אבל צריך לעמוד בפרץ”.
לאחר ההצבעה: רוב חברי מועצה הצביעו בעד הצעת ראש העיר.

 

 

הצעה לסדר של איציק פתיתו בנושא ביטחון בעיר

“אור עקיבא גדלה לכל הכיוונים. כיום יש 2 פקחים בפיקוח ו-3 פקחים בשפ”ע. לפני כעשור היו פה למעלה מ-10 פקחים. פי שלוש לפחות. התושבים גדלים בקצב מטורף ויש שני פקחים בלבד. זה ממש לא מספיק. כיום צריכים להיות 15 או 20. עכשיו מעבירים פקחים לחנייה. אני מבקש שתתנו את הדעת בנושא ביטחון התושבים, טרקטורונים משתוללים, כבישים חסומים כל יום כל היום, מסכנים חיי ציבור, הולכי רגל. אף אחד לא עושה עם זה כלום, כולל השוטרים. ברחוב הנשיא ורוטשליד לא רואים מה קורה??? ברחובות צדדיים אוכפים ביתר שאת. כדי לתת שירות לתושב חייבים לתגבר את הביטחון. גם בנושא המקלטים יש בלאגן – בעוד העירייה מודיעה שהכל פתוח, תושבים מדווחים שחלק מהמקלטים סגורים”.

ראש העיר יוסיפוב: “אני רוצה להודות למשה נקש והקמנו סיירת שכונה עם רכב עירייה, שיוצאים בשכונת היובל לסיורים. שיקמנו את מערכת המצלמות, רונלד חזר לעבודה ויש מי שעוקב אחרי המצלמות. יש עוד השקעה של 40 אלף שקלים. עכשיו המשטרה יודעת שיש פה מצלמות פועלות. גילינו דברים מדהימים אודות למצלמות. באור ים הולכים להקים מבנה של 100 מטר עם מוקד רואה לכל העיר. יש תקציב. אנחנו הולכים לסגור את נקודת משטרה ברוטשילד ותוקם נקודת משטרה במקומות אחר. עדיין לא סגור איפה. בן גביר שוקל תחנת משטרה באור עקיבא. דני לוי היה צריך להיות פה אבל טרם התקיימה פגישה. אמר לי שהוא יסייע בהקמת תחנת משטרה. תהיה תחנת אור עקיבא-קיסריה. בנוסף, יש לנו תקן ל-7 שוטרים עירוניים ויש כרגע 4. ביקשתי עוד 2 ויהיה 6. בנוסף, יהיה גידול בפקחים ויהיה 18 שוטרים בעתיד בנקודה עד שתקום תחנה. אלחם בשביל זה”.

 

תיקון חוק העזר סגירת עסקים בשבת
שמחה יוסיפוב: “אנחנו נצמדים להחלטה מהקדנציה הקודמת בנוגע לשבת ומעבירים אותה פה אחד. השבת מאוד חשובה לי ואני נלחמתי על כך כל הקדנציות”.
אלי אנקונינה: “יישר כוח. הרבה דברים באור עקיבא הצלחנו לשרד בזכות השבת”.
יוסי כדורי: “ייאמר לזכותו של שמחה שהשבת בראש מעייניו”.
היועמ”ש: חוק העזר כבר במשרד הפנים. הם דרשו החלטה של המועצה הנוכחית. אעדכן את משרד הפנים על ההחלטה הזאת ותוך כחודש זה יתפרסם ברשומות. האכיפה על הנושא תעשה על ידי פקח לא יהודי של העירייה”.

 

עקוב
Notify of
guest
5 .
Inline Feedbacks
View all comments
דני
דני
14/08/2024 23:12

חבל שהצבעתי לו אדם שקרן
הביתה …

דילוג לתוכן