מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז | 30.8.2024 | 09:46


זירת התרסקות המטוס הקל. צילומים: דוברויות מד”א וכבאות והצלה חדרה

תאונת מטוס מצערת שהסתיימה בטרגדיה הבוקר (שישי, 30.8), ליד שדות בנימינה וכפר גליקסון, אליה הוזעקו כוחות מד”א וכבאות והצלה, באמצעות סיוע של מסוקים.

בשעה 08:22 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על מטוס קל שהתרסק בשטח פתוח בין כפר גליקסון לצומת עירון. חובשים ופראמדיקים של מד”א דיווחו על 2 פצועים, אחד מחוסר הכרה.

בהמשך, חובשים ופראמדיקים של מד”א קבעו את מותו של גבר כבן 60 והעניקו טיפול רפואי לגבר כבן 50 במצב בינוני, שפונה במסוק מד”א-הצלה אייר לבית החולים רמב”ם בחיפה עם חבלת ראש.

חובשי מד”א בועז פוקס ואריאל באומהל סיפרו: “הגענו למקום עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים ומסוק מד”א. מדובר במנחת בשטח סמוך לכביש 6, ראינו סמוך למסלול את המטוס הקל כשאחד משני האנשים שהיו במטוס חילץ את עצמו ויצא והשני היה לכוד מטוס. הענקנו לפצוע שהתהלך טיפול רפואי, הוא סבל מחבלה בראש ומיד העברנו אותו לצוות מסוק מד”א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית החולים. יחד עם הפראמדיקים מצוות מסוק מד”א ביצענו בדיקות רפואיות וקבענו את מותו של האדם השני שהיה במטוס.”

גם צוותי כיבוי של תחנת חדרה פעלו בזירת ההתרסקות בשטח הפתוח, בין כפר גליקסון לצומת עירון. צוותי כיבוי בפיקודם של מפקד תחנת חדרה תפסר משנה אבישי שפיר ורב רשף מגדי טיארה, הגיעו למקום וזיהו מטוס אשר התרסק בשטח פתוח.

הצוותים נגשו למטוס וזיהו פצוע אחד אשר נמצא מחוץ למטוס והטייס בתוך המטוס. צוותי הכיבוי החלו בפעולות חילוץ על ידי כלים הידראוליים וניתוק מקורות אנרגיה. לאחר עבודה ממושכת ומקצועית של צוותי הכיבוי הטייס חולץ והועבר לאנשי הרפואה אשר נכחו במקום.

לדבריו של מפקד משמרת ב’ רב רשף מגדי טיארה, ״צוותי כיבוי של תחנת חדרה , נקראו הבוקר להתרסקות מטוס קל באזור גליקסון בשטחים הפתוחים. בהגעה למקום הבחנו במטוס קל שהתרסק חברנו לכוחות מד״א ומשטרה ,בתוך המטוס היה לכוד במצב איקס שחולץ על ידי הכבאים בעזרת כלים הידראוליים ועוד בחור שחולץ על ידי מד״א. כרגע אנחנו מבצעים זיכוי לאירוע כמו שאתם רואים זה המקום באירוע נכח מפקד תחנת חדרה , משטרה , מד״א ופיקוד העורף״.

חיים וינגרטן סמנכ״ל מבצעים בזק״א, אמר: הבוקר הוזנקו מתנדבי זק״א מחוז צפון לטפל בזירת התרסקות מטוס קל שככל הנראה נחת במנחת מטוסים פיראטי סמוך לכפר גליקסון פגע בכנף של מטוס ואיבד שליטה, צוות כב״ה חילץ גבר כבן 60 ללא רוח חיים מהמטוס. מתנדבי זק״א מחוז צפון טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן