מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  4.9.24  |  11:10
עדכון ראשון: 31.8.24 | 16:57 | 


בקניון -M הדרך, היום (שבת 31.8), נפל חלק מקונסטרוקציה ששימש להנמכת התקרה. היום (4.9), לאחר מספר ימי עבודה במתחם, הוא נפתח מחדש למבקרים.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי “בעלי הקניון עמדו בכל תנאי צו המבנים המסוכנים, לרבות פירוק מלא של התקרה התותבת, תיקון מערכות הגילוי והכיבוי וקבלת אישורי מהנדס בניין, יועץ בטיחות וכבאות. בהתאם לכך, מהנדס המועצה ביטל את הצו והקניון נפתח בכל חלקיו. התנאים לביצוע העבודות להחזרת המצב לקדמותו יתואמו עם המועצה”.

קודם לכן בשבת האחרונה, בשעה 14:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על חלקי תקרה שקרסו ונפלו במרכז מסחרי סמוך למחלף בית ינאי. חובשים ופראמדיקים של מד”א מדווחים מהמקום שאין לכודים או נפגעים במקום.

מהמועצה האזורית נמסר כי “הקניון סגור בשלב זה עד לטיפול באירוע.

“הפיקוח המוניציפלי של המועצה האזורית עמק חפר, ביטחון המועצה, מד”א, כיבוי אש ומשטרה הוזעקו לקניון. מהנדס המועצה וצוותו ייבחנו בשעות הקרובות את נסיבות האירוע ואת המבנה, ואנו נעדכן בהתאם”.

בצאת השבת, פרסמה המועצה האזורית התייחסות נוספת לאירוע החריג. “לאחר בדיקת מהנדס המועצה נקבע כי בקניון אירעה קריסה של תקרה מונמכת, ככל הנראה כתוצאה מכשל בחיבור לתקרה הקונסטרוקטיבית.

“המתחם הפנימי של הקניון, הכולל את קומת הקרקע וקומה א’, סגור תחת צו מבנים מסוכנים. בחלקים אחרים של הקניון – העסקים שמחוץ למתחם הפנימי בקניון, הסופר בקומת המרתף והמלונית בגג, תתאפשר פעילות רגילה. התקרה המונמכת תפורק, ולאחר מכן תיערך בדיקה הנדסית של כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות דוח בטיחות ואישור כיבוי אש כי מערכות הבטיחות תקינות וכשירות. לאחר מכן, תיבחן האפשרות להסרת הצו ופתיחת המתחם הפנימי מחדש”.

עקוב
Notify of
guest
7 .
Inline Feedbacks
View all comments
קובבה
קובבה
01/09/2024 06:40

הכל מתחיל בחיסכון בדברים פשוטים כגון דיבל זול או ברגים באייכות נמוכה
יש קבלנים ש מה שתמשים בדיבלים קצרים ולא מתאימים

1 2 3 7
דילוג לתוכן