מגדלור ניוז


שרון לוי ולירן טטרו  |  4.9.24  | 19:52
עדכון ראשון: 2.9.24 | 18:37 | עדכון אחרון: 3.9.24  | 20:16


אירוע חסימת כביש רחוב הנשיא הראשי של אור עקיבא וקריאת מאיימות, גזעניות ומתלהמות: ראש מועצת ג’סר א-זרקא לשעבר, ד”ר עז אלדין עמאש, פנה השבוע (3.9) לתושבי אור עקיבא וביקש להתנצל על האירוע. 

בתווך, שלושת החשודים מג’סר א-זרקא, שנעצרו מוקדם יותר השבוע בחשד לפעילות באירוע הפלילי-לאומני באור עקיבא, שוחררו למעצר בית והרחקה מאור עקיבא סוף ספטמבר. כך קבע בית המשפט בחדרה.

“אל שכנינו היקרים באור עקיבא”, כתב עמאש ברשתות החברתיות לתושבי העיר, “לאחר שראיתי תמונות המראות התנהגויות פסולות של צעירים באחד מרחובותיה של העיר היקרה על לבי. ואשר נכתב בתקשורת ובדפי פייסבוק שהם מהכפר ג’סר אלזרקא, וכמי שמכיר המון אנשים נחמדים בעיר ושיש לי אתם קשרי ידידות רבת שנים, ראיתי לנכון לפנות בהתנצלות אמיתית לכל אחת ואחד, ולהדגיש שדברים כאלה לא מקובלים עלינו כלל וכליל, במיוחד ומרביתנו מבקרים ברחבי העיר היפה בחופשיות גמורה”.

הוא הוסיף: “אין בלבי כל ספק שבימים קשים וכואבים, חשוב לשני הישובים לשמור על קשרי הידידות ביננו, המהווה מודל חיקוי לשכנות מצויינת. איחולי לימים טובים ושקטים”.

קודם לכן, אל בית המשפט השלום בחדרה הובאו (2.9) שלושה תושבי ג’סר א-זרקא בחשד לאירוע לאומני באור עקיבא, לאחר שבמוצאי השבת (31.8) הם חשודים שחסמו את כביש רחוב הנשיא הראשי של העיר וקראו קריאות מאיימות, גזעניות ומתלהמות.

קוסאי ש’ (23), ג’מאל ע’ (25) ו-מוחמד ש’ (25), הובאו להארכת מעצר בבית המשפט בחדרה, כאשר המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשבוע ימים.

החשודים מובאים למעצר | דוברות המשטרה

על פי המשטרה, הם נעצרו בשעות הצהריים של יום ראשון (1.9) לאחר שבמוצ”ש כאמור, סמוך ל-22:30, ליד כיכר הפסנתר בעיר,  חסמו נתיב נסיעה תוך הפרעה לתנועה ולעוברים והשבים, צעקו והשתוללו ואף השמיעו איומים כלפי תושבי המקום. על פי המשטרה – 5 חשודים תושבי כפר ג’אסר א זרקא גרמו לבהלה וחושדים כי מדובר באירוע לאומני.

“מדובר ב3 חשודים בגירים ו2 קטינים. צפויים מעצרים נוספים בנוסף לשורת המעצרים שבוצעו עד כה”, ציין נציג המשטרה רס”ב רועי מסורי. “על פי החשד, האמירות שנאמרו שם, מדובר באיומים שהופנו באופן כללי ולא ספציפי, כאשר התקופה שבה אנו נמצאים במלחמה, ואותו ערב מעלה את החשד שהאמירות הללו “אני אזיין את אחותכם” נאמרו והופנו כלפי אוכלוסיית אור עקיבא כל זה ממניע לאומני”.

עוד ציין נציג המשטרה בדיון, כי החשודים נחקרו וקשרו את עצמם לאירוע הנטען. החשוד קוסאי מסר גרסה ואמר שהגיע למקום, וכך גם החשודים האחרים אך מכחישים כל קשר לטענות שהופנו כלפיהם. “נשקפת מהחשודים מסוכנות, ובשים לב שהמסוכנות מתעצמת לנוכח הרקע שעל פי החשד היווה בסיס לנטען”.

עורכי דינם של החשודים תהו כמה רכבים השתתפו באירוע ונענו שמספר כלי רכב חסמו את הכביש. רכב אחד אף הוחרם. לשאלה האם יש היכרות בין החשודים לתושבי אור עקיבא – טענו החשודים כי ישנה הכרות. כמו כן, בדיון נודע כי לחלק מהחשודים ישנו עבר פלילי.

כמו כן, המשטרה העבירה לבית המשפט תמלול של דברי החשודים באותו הערב על סמך הסרטון שהופץ ברשתות. התמלול נעשה על ידי עובד עירייה השייך למערכת האכיפה.

עוד צוין כי לפחות שני תושבים התקשרו למוקד 100 על מנת לדווח על המקרה, וכי ישנן פלטי מצלמות אבטחה שתיעדו חלק מהאירוע.

עורכת דינו של החשוד קוסאי, עו”ד אסיל מסארווה מהסניגוריה הציבורית, ציינה כי היא  מבחינה בין עבירות הפרת הסדר הציבורי לבין עבירות ממניע גזעני. היא טענה שיש חשד סביר רק לעבירות הפרת הסדר, שאינן מצדיקות מעצר. לדבריה, המניע הגזעני הועלה בטעות בעקבות תרגום הסרטון, ואין לו בסיס בראיות. עוד הדגישה שהאירוע התחיל כעניין תעבורתי ורק בהמשך הוצג כבעל מניע גזעני. “אין מסוכנות המצדיקה מעצר וניתן לטפל באירוע באמצעים מידתיים יותר, חלקו של מרשי מינורי, ואני מציעה כי ישוחרר לחלופת מעצר”.

סניגורו של החשוד מוחמד, עו”ד פאיז יונס,  גינה את ההתפרעות הציבורית, אך ביקר את הגדרתה כאירוע גזעני. “המשטרה הגזימה בחומרת האירוע והסתמכה על תרגום חיצוני בעייתי. אין ראיות למניע גזעני ואף אחד לא חש מאוים על רקע זה”. גם הוא הציע חלופת מעצר בית במקום מרוחק כדי לאיין את המסוכנות. “האירוע הסתיים מהר, ללא נזק משמעותי, מדובר בצעירים שמעדו ולא התכוונו לבצע עבירה חמורה יותר”.

בתום הדיון, לאחר ששמע את טענות כל הצדדים, החליט השופט ערן זלר להאריך את מעצרם של שלושת החשודים ביממה נוספת ועד 3.9 בשעה 14:00.

השופט ערן זלר

“ממה שהתרשמתי, נראה כי מדובר בהתנהגות פרועה, חמורה למדיי לטעמי, עם אלמנטים של פריקת עול ואף זלזול בחוק. בהתנהגות זו, יש ממד מאיים ובוודאי מפחיד כלפי המתגוררים בסמוך או כלפי המשתמשים האחרים בדרך, כך עולה מהראיות שבפניי, זאת אף מבלי להביא בחשבון את התקופה המתוחה שבה אנו נמצאים, ואף מבלי לרדת לעומק החשד העולה שחלק מן המעורבים היו שיכורים.

” עם זאת, לדעתי הארכת מעצר ב- 7 ימים כמבוקש ע”י המשטרה, היא מופרזת מאוד, בפרט, בהתחשב בכך שניתן לבצע את השלמות החקירה ברות השיבוש בתוך זמן קצר מאוד”.

 

עקוב
Notify of
guest
5 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
04/09/2024 06:05

חבורה של ליצנים יושבים בבתי המשפט. הם מתירים את דמנו. הם מניחים את הבסיס חשביעי באוקטובר הבא. או שישנו דיסקט או שיעופו לכל הרוחות הכיסאות השופטים.
הלוואי שיעזבו את המדינה אותם עשרות אלפי מחזיקי ההשפעה מהשמאל במשפט באקדמיה ובעיתונאות. בגללם ילדינו נרצחים.

1 3 4 5
דילוג לתוכן