מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  8.9.24  |  12:26


לקראת ראש השנה הממשמש ובא, מדווח איגוד ערים וטרינרי שומרון, כי בשנה האחרונה הושמדו אלפי ק”ג בשר במסגרת פעילות לטובת בריאות הציבור.

לפני כשנה, החל האיגוד לפקח על תנאי אחזקה ומכירת מזון מן החי גם במסעדות ודוכני מזון מהיר, זאת בנוסף לפיקוח על ממכר מזון מן החי בדוכני ממכר, סופרים, ואטליזים במהלך שנה זו בצעו הוטרינרים של האיגוד עשרות ביקורות במרחב, הן בעקבות הרחבת הפעילות במסעדות ודוכנים והן כבעבר בסופרים ואיטליזים.

ד”ר סאלח כבהא עם בשר שהוחרם להשמדה | צילומים: איגוד ערים וטרינרי

על פי נתוני האיגוד מהלך התקופה שבין אוגוסט 2023 לאוגוסט 2024, הושמדו 2,730 ק”ג בשר, עופות ודגים לא ראוים למאכל בחלוקה הבאה: 1807 ק”ג בשר, 617 ק”ג עופות, 306 ק”ג דגים. הסיבות המרכזיות להשמדה הינן: מוצרים פגי תוקף, אחסון לא ראוי- מחוץ לקירור או בטמפרטורה לא מתאימה, הקפאת והפשרת מוצרים, מוצרים ללא תאריך שחיטה, צבע וריח פגומים, אריזה פגומה, מקור לא ידוע של המוצר, וכן עסקים ללא רישיון המקנה לוהםממכר מוצרים מן החי.

במהלך הביקורות השומדו כאמור 2,730 ק”ג של מוצרים וכן הועברו דוחות למשרד החקלאות אשר הורה על סגירת 5 מסעדות ודוכני מזון מהיר במרחב, וכן נרשמו קנסות בסכומים כוללים של עשרות אלפי ש”ח.

ד”ר סאלח כבהא ,רופא וטרינר באיגוד ערים וטרינרי שומרון,” אנו פועלים לטובת בריאות הציבור ולכן ברגע בו ישנה חריגה ולו הקלה ביותר מההנחיות, אנו משמידי את המוצרים, ואף פועלים לנקיטת הליכים כנגד בעל העסק., על מנת שהציבור לא ירכוטש מוצר פגום הלעול לפגוע בבריאותו”.

יו”ר האיגוד אילן שדה,” פעילות האיגוד התחום זה הובילה לשיפור הרמה של תנאי אחזקת המזון מן החי בעסקים במרחב וכן מעלה את המודעות הציבור לרכישת מזון בריא מן החי. בכך אנו שומרים על בריאות התושבים במרחב”.

איגוד ערים וטרינרי שומרון מעניק שירותים וטרינרים עירוניים ל- 13 רשויות מקומיות בהן מתגוררים כ-300 אלף תושבים. רופא וטרינר ראשי ומנכ”ל האיגוד ד”ר ריאד בדראן ציין כי האיגוד אמון על שמירת בריאות הציבור בתחום הווטרינרי, בהסדרת גידול בעלי חיים ביתיים ובכלל זה חיסונם ודאגה לרווחתם, מניעת הפצת מחלות מדבקות מבעלי חיים משוטטים וביתייים, לכידת כלבים משוטטים ואיסוף בע”ח נטושים, חילוץ והצלת בעלי חיים במצוקה או פצועים, מניעת העברת מחלות מבעלי חיים לבני אדם, ביצוע עיקורים וסירוסים לחתולי רחוב וכן בתחום פיקוח על מזון מן החי: הובלה, אחסנה ומכירת מוצרים מן החי כגון בשר, דגים, עופות ומוצריהם על מנת להבטיח מזון בריא מן החי לתושבים.

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
מירב
מירב
08/09/2024 14:02

מדוע לא מפרסמים באיזה סופר נמצא בשר פג תוקף? אולי קניתי שם ואני צריכה להיפטר מהבשר שבביתי?

דילוג לתוכן