מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז | 17.10.2024 | 19:47
עדכון ראשון: 14.10.2024, 6:10  | עדכון אחרון: 14.10.2024, 19:59


אסון הכטב"מ בבסיס בא"ח גולני ביום ראשון השבוע: מאות מתושבי בנימינה-גבעת עדה והסביבה הגיעו שלשום (שלישי, 15.10) לחלקה הצבאית בבית העלמין בגבעת עדה, שם הובא למנוחות סמל יואב אגמון ז"ל, לוחם בהכשרת חטיבת גולני. אגמון, בן 19, נהרג יחד עם שלושה חיילים נוספים בתקיפת כטב"ם של חיזבאללה על בסיס האימונים של החטיבה.

לאורך מסע ההלוויה עמדו רבים מתושבי האזור עם דגלי ישראל, כשהם מלווים את משפחתו של יואב ברגעיה הקשים. אגמון, שהיה הבן השני מבין ארבעה אחים, הותיר אחריו את הוריו לילך וצפריר.

בהספד קורע לב אמרה אמו לילך: "נתתי לך את ברכת הדרך. אני מודה לך שבחרת בנו להיות ההורים שלך. היה לך קסם מיוחד וכולם התאהבו בך". האם הוסיפה בדמעות: "אני שמחה שהספקתי לקחת אותך לבסיס, שהכנתי לך אוכל, שדיברנו קצת. אני אוהבת אותך יואבי שלי ואני זקוקה לחיבוק שלך עכשיו".

אביו צפריר סיפר על הטיולים המשותפים שלהם לאורך 12 שנה והדרך שבה בחר בנו להתגייס לגולני. "ראינו שמאז שהתגייסת הפכת לגבר. התחזקת מנטלית בחצי שנה הזו. אקח אותך איתי לכל החיים, אותך ואת מי שהיית", אמר האב בכאב.

צפו בהספד של אימו של יובל, לילך (צילום: אפרת רפ) >> 

 

אסון הכטב"מ: קצת לאחר חצות הלילה (שני, 14.10) התיר דובר צה"ל לפרסם כי ארבעה חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת הכטב"מ בבסיס טירונים ואימונים צבאי של חטיבת גולני ליד בנימינה.

הערב (14.10) פורסם מועד הלווייתו של סמל יואב אגמון (Yoav Agmon) ז"ל, בן 19, מבנימינה גבעת עדה, חייל בהכשרת לוחמי חי״ר, בא״ח גולני, חטיבת גולני, שנפל כתוצאה מנפילת כטב״ם.

ההלוויה תתקיים מחר (שלישי, 15.10) בשעה 10:00 בבית העלמין בגבעת עדה. מטעם תושבים שמתארגנים להשתתף בהלוויה נמסר: "חולקים כבוד אחרון במשמר כבוד עם דגלי ישראל בדרך לכיוון בית העלמין. הלווייתו של סמל יואב אגמון ז"ל, תתקיים מחר בשעה 10:00 בבית העלמין גבעת עדה. אנחנו מזמינים אתכם.ן להצטרף אלינו מכיכר גבעת עדה, לרחוב הגבעה, דרך הברושים ועד לבית העלמין. יהי זכרו ברוך".

דובר צה"ל פרסם לפני זמן קצר (8:50) את שמות החללים, ביניהם חלל צה"ל מבנימינה-גבעת עדה.
סמל עומרי תמרי (Omri Tamari), בן 19, ממזכרת בתיה, חייל בהכשרת לוחמי חי״ר, בא״ח גולני, חטיבת גולני, נפל כתוצאה מנפילת כטב״ם.
סמל יוסף הייב (Yosef Hieb), בן 19, מטובא זנגריה, חייל בהכשרת לוחמי חי״ר, בא״ח גולני, חטיבת גולני, נפל כתוצאה מנפילת כטב״ם.
סמל יואב אגמון (Yoav Agmon), בן 19, מבנימינה גבעת עדה, חייל בהכשרת לוחמי חי״ר, בא״ח גולני, חטיבת גולני, נפל כתוצאה מנפילת כטב״ם.
סמל אלון אמיתי (Alon Amitay), בן 19, מרמות נפתלי, חייל בהכשרת לוחמי חי״ר, בא״ח גולני, חטיבת גולני, נפל כתוצאה מנפילת כטב״ם.

החיילים ההרוגים | דובר צה"ל

| "אמש (א׳), כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם", נמסר בהודעה. "באירוע נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחותיהם ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך.

"האירוע מתוחקר. צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות".

חייל שהיה עד ראייה לפיצוץ סיפר: "היה בום מטורף. דלת הברזל התעקמה, לא הבנו מה קרה ופתאום משהו חדר את התקרה. לא שמענו כלום, רק את הפיצוץ האדיר. לא הייתה שום אזעקה. רצנו לכוון המיגונית ואז ראיתי שצריכים חוסם עורקים. המון חיילים היו מלאים בדם. עזרנו להם להגיע למיגונית והמתנו שם".

האירוע החל בסביבות השעה 19:00. אזעקת צבע אדום נשמעה בתלמי אלעזר (מנשה). בהמשך עדכן מד"א כי בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל המערבי ובגזרת מנשה בדקות האחרונות – לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט מקרים של חרדה ושל אנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן.

כעבור כ-20 דקות התקבל במד"א הדיווח הראשוני על נפילת הכטב"מ בבסיס שליד בנימינה. במד"א הוכרז אירוע רב נפגעים. במועצת בנימינה-גבעת עדה מיהרו להודיע כי "האירוע לא היה במושבות, לא בבנימינה ולא בגבעת עדה. מבקשים מאוד שלא להגיע למקום האירוע ולהשאיר את הצירים פתוחים".

מהתחקיר הראשוני עלה כי בחיל האוויר בודקים האם הכטב״ם שהפעיל אזעקות באזור נהריה ועכו בשעה 18:45 – הוא אותו כטב״ם שהתפוצץ בוואדי עארה כעבור כחצי שעה, בסביבות 19:15. הקשר עם הכטב״ם שחצה מעל אזור נהריה ועכו אבד, ולכן קיימת סבירות שמדובר באותו הכלי. ⁠חזבאללה שיגר 2 או 3 כטב״מים במקביל במסגרת האירוע. אחד מהם – יורט בידי חיל הים מעל המרחב הימי.

⁠בניגוד לדיווחים שונים, הכטב״ם לא התגלה ע״י מערכות הגילוי, לא הפעיל אף התרעה וגם לא בוצעו ניסיונות יירוט שלו. ההתרעה שהופעלה בשעה 19:00 בתלמי אלעזר בסמוך למיקום הפגיעה – אינה קשורה לאירוע הכטב״ם, והיא הופעלה בשל יירוט של טיל בליסטי ששוגר באותה עת מלבנון.

| הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני בבסיס גולני: "התוצאות כואבות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לבסיס האימונים של חטיבת גולני שנפגע מכטב"ם חיזבאללה וקיים תחקיר ראשוני עם המפקדים על מותם של ארבעת החיילים בתקרית. הוא אמר כי "אנחנו במלחמה, ותקיפה של בסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. אנחנו ממשיכים להילחם ולהתאמן לקראת הבאות. חטיבת גולני רשמה הישגים רבים במלחמה והתמודדה בנחישות עם מצבים קשים, לכו בדרך המורשת".

| בגלי צה"ל פרסמו כי שני אזרחים מאזור יקנעם התקשרו אמש בשעות 19:05-19:06 למוקד משטרת ישראל, ודיווחו על כטב״ם שזיהו טס מעל בתיהם, וחשד שמדובר בכלי טיס עוין.
השיחות התקבלו במוקד המשטרה ובשעה 19:08 הועברו לטיפול הגורמים המוסמכים.
בדקות שלאחר מכן, משטרת ישראל יוצרת קשר עם יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר – שמתברר שיש קו ישיר בין המשטרה ליב״א, כדי לדווח בדיוק על אירועים מהסוג הזה.
תוך זמן קצר מאוד, יחידת הבקרה יוצרת קשר בחזרה עם המשטרה – ומעדכנת כי לאחר בדיקה, מדובר בכלי טיס תקין של כוחותינו, ולא מוכר אירוע חדירת כלי טיס עוין.
בשעה 19:12 המשטרה סוגרת את האירוע, לאחר שהושלמה הבדיקה ולכאורה מדובר בכלי טיס תקין.
רגעים לאחר מכן – ב-19:15 – הכטב״ם של חזבאללה התפוצץ בבא״ח גולני והרג 4 חיילים.

| ממד"א נמסר כי למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום, באמצעות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים, אשר העניקו טיפול רפואי מיידי לפצועים ופינו אותם יחד עם מסוקי צה״ל ובאמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ לבתי החולים. עשרות החובשים והפראמדיקים של מד״א, והכוח הרפואי של צה״ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים סה"כ 61 פצועים שטופלו ופונו ע"י כוחות מד"א צה"ל, ומסוקים בהם: 3 קשה, 18 בינוני, 31 קל, 9 חרדה.

פונו לבתי החולים ע"י מד"א ומסוקים: 37 נפגעים, בהם: 3 קשה, 8 בינוני ו- 16 קל, 9 חרדה. פונו עפ"י ההתפלגות הבאה:

לניאדו – 7 (5 קל , 2 חרדה)
העמק – 6 (4 קל , 2 חרדה)
הלל יפה- 10 (5 בינוני, 5 קל)
רמב"ם – 3 (1 אנוש, 1 בינוני, 1 קל)
שיבא – 3 (קשה)
כרמל- 2 (2 חרדה)
בני ציון – 3 (3 חרדה)
בילינסון – 3 (2 בינוני , 1 קל)

במהלך האירוע שרותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים 197 מנות ומרכיבי דם. במד"א הדגישו כי אין צורך להגיע לתרום דם, ניתן להתעדכן באתר מד"א על מקומי התרמות הדם בהמשך השבוע ובימי חול המועד.

אבי כהן, פראמדיק מד"א שהיה בזירה סיפר: ״הגענו למקום בכוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום, חילצו אלינו פצועים והתחלנו לפנות אותם במסוקים צבאיים ובאמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים. הייתה המולה רבה מאוד במקום ומדובר באירוע קשה, אבל הצלחנו לפנות את הפצועים במהירות רבה לבית החולים על מנת שיוכלו להמשיך ולקבל טיפול רפואי".

פראמדיק במד"א רפי שבע סיפר: ״מדובר בזירה קשה מאוד, הכרזנו על הזירה כזירת אירוע רב נפגעים וטיפלנו בפצועים שסבלו מפציעות הדף ורסס, הפציעות היו קשות, פינינו את הפצועים לבתי החולים במהירות האפשרית להמשך טיפול רפואי".

סגן מנהל מרחב שרון במד"א עמית דיליאון סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים, הפצועים פונו על ידי מסוקים. סרקנו את הזירה על מנת לוודא שאין פצועים נוספים, ניהלתי את זירת האירוע בארגון השטח והכוחות, פינינו את הנפגעים במהירות האפשרית לבית החולים".

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן