מגדלור ניוז

רהט היא העיר עם מספר הקילומטרים הגבוה ביותר שכלי רכב פרטי נוסע בשנה (20.9 אלף קילומטרים בממוצע) לעומת גבעתיים שהיא העיר שבה מספר הקילומטרים הנמוך ביותר שכלי רכב פרטי נוסע (10.9 אלף קילומטרים בממוצע) – פי שניים יותר.

מהנתונים החדשים (שנת 2021) עולה כי אחרי תושבי רהט נמצאים תושבי ערד (19.1 אלף ק”מ), תושבי כפר קאסם (18.7 אלף קילומטרים בממוצע), תושבי מודיעין עלית (17.5 אלף ק”מ)  במקום הרביעי ותושבי עראבה (17.4 אלף ק”מ) סוגרים את החמישייה הפותחת.

ומה באזור חדרה?

באקה אל גרבייה מובילה באזור עם 17.3 אלף ק”מ בשנה, ואחריה אור עקיבא עם 14.9 ק”מ, והיא עוקפת בסיבוב את חדרה, שמצויה עם 14.1 ק”מ בשנה.

צילום: אור ירוק

תושבי גבעתיים כמעט ולא מזיזים את הרכב ונסעו 10.9 אלף קילומטר בלבד בשנת 2021. תושבי רמת גן נסעו 11.4 אלף קילומטר, תושבי תל אביב-יפו נסעו 11.8 אלף קילומטר בממוצע. התושבים בקרית אונו, הרצליה ובגבעת שמואל נסעו 12.2 אלף ק”מ בממוצע בשנת 2021.

בחינת חמשת הערים הגדולות  הירושלמי הממוצע נסע 14.4 אלף ק”מ בשנת 2021, תושבי תל אביב-יפו גמעו בממוצע 11.8 אלף ק”מ ותושבי חיפה נסעו בממוצע 13.2 אלף קילומטר.

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “התחבורה הציבורית בפריפריה נמצאת בפיגור גדול אחרי התחבורה הציבורית במרכז כך שתושבים רבים נאלצים לנסוע ברכב הפרטי ולבזבז כסף רב. דווקא בערים ובישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך חייבת להיות מערכת הסעת המונים טובה ויעילה, כזאת שתוכל לגשר על הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה.

“שיפור התחבורה הציבורית יוביל לכך שרבים יבחרו לעשות שימוש באוטובוס ולהשאיר את רכב הפרטי בבית. נוכל לחסוך בחיי אדם על ידי צמצום תאונות הדרכים ובנוסף נוכל להוריד את זיהום האוויר והנזק הסביבתי. תחבורה ציבורית היא כלי מרכזי בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ולכן על התחבורה והבטיחות בדרכים להשקיע בשיפור מערך הסעת ההמונים כדי לחבר ולקצר את הזמנים בין המרכז לפריפריה”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן