מגדלור ניוז


איתי טטרו | 22.10.2024 | 19:54


המלחמה ממשיכה, ההתרעות באור עקיבא הפכו לדבר תדיר יותר, ובמטח הטילים האחרון מאיראן לפני ראש השנה, נאלצו תושבים רבים בשכונת קנדי באור עקיבא להמתין מחוץ למקלט ציבורי היות והיה נעול.

גם הבוקר (שלישי 22.10) בזמן האזעקות שפקדו את אזור אור עקיבא וחוף הכרמל, חלק מהמקלטים הציבוריים בשכונת קנדי היו נעולים.

תושב השכונה תיאר בשיחה עם מגדלור ניוז כי בזמן האזעקות, כשמעל הראש נשמעו בומים חזקים של יירוטים, אחזה פאניקה גדולה, ילדים צרחו ובכו, כשלבסוף נאלצו תושבים לפרוץ את מנעול אחד המקלטים ולהיכנס פנימה.

לאחר מכן, עלו טענות על מקלט שאינו עומד בסטנדרטים המתבקשים על ידי פיקוד העורף וכי העירייה לא מטפלת בנושא ואף מעלימה עין.

"אני פונה אליכם בשם תושבי שכונת קנדי בנוגע למצב המקלטים הציבוריים באזורנו", כתב תושב השכונה אוריאל דוד, לעירייה ולפיקוד העורף במכתב ששלח לאחרונה. "המצב הביטחוני המתוח מחייב אותנו להיות ערוכים לכל תרחיש, אך לצערנו, המקלט שאמור להגן עלינו אינו במצב ראוי.

"ביקור קצר במקלט חושף מציאות מטרידה: המקום מדיף ריח חריף של שריפה, שתן וצואה. השירותים לא תקינים. המזגנים לא תקינים. בימים גשומים הגג דולף והקירות מתקלפים. כל אלה מעידים על הזנחה מתמשכת. איך אפשר לצפות מאיתנו, התושבים, לשהות במקום כזה בזמן חירום?

"עניין קריטי נוסף הוא הקיבולת. כידוע, החוק קובע תקן של 1.2 מ"ר לכל אדם במקלט. בחישוב מהיר ניתן לראות כי המקלט הקיים אינו מסוגל לאכלס אפילו מחצית מתושבי השכונה. מצב זה מותיר משפחות שלמות, קשישים ואזרחים ותיקים ללא מחסה בטוח בשעת חירום. זוהי בעיה חמורה הדורשת פתרון מיידי. מיגוניות שיפוזרו ברחבי השכונה יהוו פתרון ראשוני הולם כנגד האיום היומיומי, ובטווח הרחוק – הרחבה או הוספה של מקלטים.

"בשיחה עם מנהל שפ"ע נאמר לי שלאחרונה בוצע שיפוץ במקלט בעלות של מאות אלפי שקלים. אני תוהה – איפה הכסף הזה? המציאות בשטח אינה משקפת השקעה כזאת. האם נעשתה בקרה על העבודה? האם מישהו בדק שהכספים אכן הושקעו במקום הנכון?".

דוד קרא לעירייה לבצע מספר צעדים לשיפור המצב בהם שיפוץ המקלט באופן יסודי – כולל טיפול בבעיות האיטום, התקנת מיזוג אוויר, ושיפוץ השירותים; הגדלת קיבולת המקלטים בשכונה כך שיוכלו להכיל את כל התושבים; עריכת ביקורת על השימוש בתקציב השיפוץ הקודם ופרסום הממצאים לציבור; וקיום סיור משותף במקלט עם נציגי העירייה ונציגי התושבים כדי לראות את המצב מקרוב.

דוד הוסיף כי "יש לוודא כי המקלט יהיה פתוח ומוכן לשימוש מיידי בעת חירום, אך בד בבד לוודא כי ייפסקו לאלתר ההשחתה והוונדליזם המתרחשים כיום. פתרונות יצירתיים קיימים, חסרה רק הנכונות שלכם לפעול להגשמתם. אנחנו לא מבקשים יותר מדי. אנחנו רק רוצים לדעת שבמקרה הצורך, יהיה לנו מקום בטוח להגן על עצמנו ועל ילדינו. אני מאמין שגם אתם, כנבחרי ציבור, רוצים בכך. אני מצפה לתגובתכם המהירה ולפעולה מיידית בנושא. נשמח לשתף פעולה בכל דרך אפשרית כדי לקדם את הטיפול בבעיה זו", סיכם.

בפיקוד העורף מסרו לפניית מגדלור ניוז כי תחום המקלטים הציבוריים והתשתיות שלהם הינו בסמכות העירייה והיא זו שאמונה על החזקתם.

מעיריית אור עקיבא לא נתקבלה תגובה ובמידה ונקבלה – נפרסמה. 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן