שרון לוי  |  24.10.24  |  20:08


שריפה | להמחשה בלבד

תושב חדרה בן 51, נעצר בחשד להשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית בעיר.
החשוד, ט"ר, נעצר על ידי שוטרי תחנת חדרה על פי המשטרה במסגרת חקירתם של 5 אירועים של השלכת בקבוקי תבערה לעבר בית ברחוב הפלמ"ח בשכונת בית אליעזר בעיר.

לאחר חקירה ראשונית, הוא נכלא והובא בהמשך לבית משפט השלום בחדרה בבקשה להאריך את מעצרו.  היחידה החוקרת יחסה לו עבירה של שידור חומר נפיץ.

בפתח הדיון הציג נציג המשטרה, רס"ב רועי מסורי, בפני השופט אהוד קפלן את חומרי החקירה שנאספו וציין כי מדובר ב-5 אירועים שהתרחשו במהלך חודש אוגוסט. עוד צוין על ידו כי מחומרי החקירה עולה שישנו רקע לאירועים.

במסגרת הדיון התברר כי צו המעצר נגד החשוד, שנעדר עבר פלילי,  הוצא כבר ב – 18 באוגוסט, כשהוא נעצר בחלוף כשבועיים. חרף הזמן שחלף, נכון למועד המעצר לא היה בידי המשטרה ממצא פורנזי. יחד עם עם זאת, נציג המשטרה הציג לשופט סרטון שרלוונטי לתיק החקירה אך לא חשף את תוכנו.

עוד עלה מהדיון, לפחות על פי המשטרה, כי בבית שלעברו הושלכו בקבוקי התבערה מתגורר קרוב משפחתו של החשוד שעמו הוא מסוכסך.
מנגד, סנגורו של החשוד הכחיש במהלך הדיון בבית משפט השלום בעיר את המיוחס למרשו.

עו"ד ואדים רושל, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בדיון: "בקתב"ים נתפסו ואין שום מימצא פורנזי שקושר את החשוד לאותם בקתב"ים". עוד אמר הסנגור: "זה לא משנה אם יש עוד פעולות חקירה שצריך לבצע, זה הדבר המשמעותי ביותר שצריך לבדוק, אם יש עדות ישירה שקושרת את החשוד לביצוע המעשה, ואם לא, אבקש להורות על שחרור החשוד ממעצר במיידית".

בתום הדיון, השופט קפלן, שעיין בחומרי החקירה ושמע את טיעוני הצדדים, קבע כי קיים חשד סביר, אך עוצמתו נמוכה. לדברי השופט "אין ראיה שקושרת אותו להשלכת הבקבוקים באופן פיזי, גם אם אין מחלוקת על קיומו של סכסוך. עוד ציינה השופט כי החשוד ללא עבר פלילי ונורמטיבי לכל דבר ועניין".

נוכח קביעות אלו, השופט דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורו של החשוד בהרחקה לשבועיים מהקורבן ומשפחתו, איסור כניסה לשכונת בית אליעזר למשך שבוע וכן הוא ואשתו של החשוד נתבקשו לחתום על ערבויות כספיות.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן