מגדלור ניוז

משטרת מחוז חוף אומרת כי אמש, ערב שבת, התפתחה הפגנה לא חוקית מול בית רה”מ בקיסריה. למקום הגיעו מאות מפגינים מצוידים באמצעי הגברת קול עוצמתיים שגרמו רעש בלתי סביר. המפגינים הפרו את הסדר במקום, חצו את תחומי האבטחה לבית רה”מ, חסמו את הדרכים במקום, סרבו לבקשות קצין המשטרה שנכח במקום לחדול ממעשיהם ואף תקפו שוטרים באגרופים וחפצים. במקום נעצרו לחקירה 3 מפגינים.

בהמשך הלילה הגיעו מאות מפגינים אל תחנת המשטרה בחדרה, נכנסו אל תחום התחנה, חסמו את שער התחנה והפריעו לפעילות השוטפת במקום. כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום עצרו 14 חשודים בהפרת הסדר שפוזרו ביתר תחנות המרחב.

מחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה – 3-6-23  | צילומים: דוברות המשטרה

16 מהעצורים שוחררו בתנאים מגבילים במשך הלילה. עצור אחד, תושב פרדס חנה כבן 22 יובא לבית המשפט בבקשה להארכת מעצרו בגין תקיפת שוטר.

אחד המוחים אמר: “החליטו למשוך אותי. הפילו אותי תוך כדי. באיזשהו שלב הרימו אותי. השוטרים החזיקו אותי והפילו אותי על הראש. אני עם סימנים כחולים מתחת לשרוולים”.

מוחים שטענו לאלימות, הגיעו הבוקר (שבת) לתחנת משטרת חדרה, שם מצוי העצור היחידי מהלילה, וקראו לנוספים להגיע למקום למחאה נוספת.

מהמשטרה נמסר כי “השוטרים פעלו בסמכות ועל פי חוק ובהתאם להנחיית מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, להימנע ככל שניתן משימוש בכוח והפעלת אמצעים”.

בהערכת מצב שקיים הבוקר ניצב סופר עם סגל הפיקוד של המחוז הנחה לבדוק את הסוגייה המודיעינית והדמויות שהשתתפו בה שלא מוכרות למחוז וכן קבע היערכות בבתי המשפט ותחנות המשטרה.

מפקד המחוז הודה לשוטרים והמפקדים מכל רחבי המחוז שהוקפצו ועמלו בטיפול באירועים במשך כל הלילה.

“משטרת ישראל מאפשרת את חופש המחאה כל עוד היא נעשית במסגרת החוק. נמשיך לטפל במחאות במינימום שימוש בכוח או אמצעים, אבל לא נאפשר פגיעה בסדר הציבורי, בשוטרים ובמתקני משטרה”.

(עדכון 18:15)
המשטרה שחררה את המפגין האחרון מבין המוחים שנעצרו אמש במהלך ההפגנות מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו ומול תחנת המשטרה בחדרה. מוקדם יותר המשטרה הודיעה כי בכוונתה לבקש להאריך את מעצרו בגין תקיפת שוטר.

בנוסף, עצורים במחאה מול בית נתניהו אמרו כי המשטרה הקשתה עליהם להיפגש עם עורכי דינם. העצורים אומרים כי הם פוזרו בין תחנות שונות, וחלקם אף הועברו בין תחנות במהלך הלילה, במטרה למנוע מהם ייצוג משפטי. עורכת דין תועדה כשהיא נהדפת מחוץ לתחנת משטרת חדרה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גינה היום (שבת) את התנהלות המשטרה בעימותים מול מפגינים נגד ההפיכה המשפטית, אמש בקיסריה ובחדרה. “משימת המשטרה היא לאפשר את חופש הביטוי ולשמור על הסדר הציבורי. ברוב המקרים הם עושים עבודתם נאמנה בתנאים לא פשוטים, אבל אתמול ראינו אלימות קשה כלפי המפגינים. אני קורא למפכ”ל לבדוק את האירועים החמורים”, כתב בפוסט בטוויטר.

ובמוצ”ש מתחדשות ההפגנות ברחבי הארץ וכן בכרכור, חדרה ואור עקיבא. מפגינים רבים הגיעו לצומת כרכור שנחשבת לאחד המעוזות החזקים של המחאות. כמו כן, תושבים תיעדו מכתזית אשר עושה דרכה למקום.

ובינתיים, המפגינים נגד הממשלה והתומכים בממשלה התמקמו זה מול זה בצומת אור עקיבא בכניסה מכביש 4. המתנגדים טוענים כי המשטרה אפשרה לתומכים להתקרב עד מאוד לאזור ההפגנה וכי מדובר ב”קירבה מסוכנת שעלולה להוביל לאלימות”.

 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן