מגדלור ניוז

תושב אור עקיבא, בן 40, נעצר לפני ימים אחדים בחשד לפריצה לאוטובוס בקיסריה וגניבה.

החשוד, יוסף ****, נעצר על ידי שוטרי תחנת חדרה בחשד כי כשבוע לפני מעצרו היה מעורב בפריצה לאוטובוס אשר חנה בחניה של אמפי קיסריה וגנב חפצים מתוכו. לאחר חקירה ראשונית, הוא נכלא והובא לבית משפט השלום בחדרה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. היחידה החוקרת יחסה לו עבירות של פריצה לרכב בכוונה לגנוב וגניבה.

מהדיון בעניינו עלה כי ב-23.9 פרץ לאוטובוס תיירים אשר חנה בחניה של אמפי קיסריה וגנב מתוכו פריטי רכוש שונים, אשר היו שייכים לנוסעי האוטובוס. נציג המשטרה ציין בתחילת הדיון כי החשוד הכחיש את המיוחס לו. אולם, בהמשך מסר גרסה מדוע נכנס לאותו אוטובוס, תוך שהמשיך להכחיש את גניבת הפריטים.

במסגרת הדיון נציג המשטרה ציין כי שמו של החשוד עלה במסגרת החקירה כבר בסמוך לאחר האירוע. נציג היחידה החוקרת סירב לחשוף האם דלתות האוטובוס היו פתוחות או סגורות, אך כן ציין כי היו סימני שהאוטובוס נפרץ ומישהו חיפש בו משהו.

במהלך הדיון, סנגורו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, הכחיש את המיוחס למרשו ותהה ביחס להתנהלות המשטרתית מדוע מעצרו של החשוד, שעובד בשיפוצים, בוצע רק שבוע אחרי הפריצה, אם שמו כחשוד עלה כבר בסמוך לאירוע.

השופטת מורית הרצמן אבי-יצחק, שעיינה בחומרי החקירה ושמעה את טיעוני הצדדים, קבעה כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד.  בכל הנוגע לעילת מעצר, סברה השופטת כי אומנם המעשה מלמד על סיכון לרכוש הציבור אך עם זאת, מדובר באירוע חד פעמי ללא תחכום. לאור כך, ולאחר שבחן את עילות המעצר, החליטה השופטת לקבל את עמדת המשטרה ולהורות על שחרורו של החשוד.

תנאי השחרור כללו: איסור יצירת קשר עם הקורבן למשך 10 ימים,  איסור כניסה לקיסריה במשך שבוע, חתימה על התחייבות עצמית בסך 5,000 שקלים וחובה מהחשוד להתייצב במשטרה בכל עת שיידרש. 

 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן