מגדלור ניוז

“בשבת האחרונה התפללתי ברחוב…”. כך נפתח פוסט ברשתות החברתיות של חיים, תושב שכונת עומרים החדשה החדשה בפרדס חנה-כרכור. נושא בית הכנסת השכונה המתאכלסת טרם הוסדר.

“אני שמח ונהנה להיות תושב השכונה”, ממשיך חיים. “לצערי יש נושא אחד שזוכה להתעלמות מוחלטת מצד המועצה – הצורך של התושבים בבית כנסת. פשוט אין ואף אחד במועצה לא חשב אפילו להקצות. לפני שמונה חודשים לקח על עצמו הרב זאב את הנושא ותרם את הבית הפרטי שלו (!) על מנת לקיים בו תפילות.

“בינתיים הקהל גדל (50 מתפללים קבועים !!!) וזה כבר בלתי אפשרי להתפלל אצלו בבית, זה יוצר רעש ומפריע לשכנים.
לצערי בשבת האחרונה התפללנו ברחוב, בסככה מאולתרת, לאחר שכל בקשותינו ופניותינו למועצה נענו בהתעלמות.
שאלנו שוב ושוב אבל המועצה מסרבת לשמוע – מתי יהיה ליהודים בעומרים מקום להתפלל בו?”

לטענת התושב, “המועצה מנסה ׳לסובב׳ אותנו בתירוצים שונים ושולחת אותנו לבתי כנסת מחוץ לשכונה. זה בלתי אפשרי משתי סיבות – 1. המקומות האלו הם לפחות רבע שעה הליכה. ו2. גם אצלם אין מקום בכלל…בינתיים הקבלן עופר ביטון, איש החסד, הציע לתת לנו מיוזמתו קראוון שיוצב בשכונה ובו נוכל להתפלל עד שהמועצה תקצה מקום ראוי על פי הנהלים אבל גם אישור פשוט שכזה מתמהמה בצורה לגמרי לא מובנת”.

הוא מוסיף וכותב: “אנו פונים לראש המועצה, יש פה משפחות שיקיריהן נפגעו במלחמה ורוצות להתפלל עבורם, יש פה אנשים ונשים שהקרובים להם נקראו למילואים ורוצים בסך הכל לפקוד בשבת את בית הכנסת ולשאת תפילה לשלום חיילי צה״ל ועם ישראל. ויש אותנו – תושבי השכונה – שרוצים להתפלל תמיד ובלי קשר למצב השורר כרגע. אנא אל תתעלמו מאיתנו”.

comment image
הפוסט של התושב | צילום מסך

יש לציין כי לפרסום היו תגובות רבות, ולצד חיזוקים שקיבל התושב, לא כולם הסכימו עם הביקורת וטענו כי ישנם בתי כנסת קרובים באופן יחסי לשכונה.

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, יעקב צדקה, התייחס לעניין ביממה האחרונה. “אני רואה את השיח בנושא בית הכנסת בשכונת עומרים. אז אתחיל מהסוף, בית הכנסת בעומרים יקום ויהיה. המועצה תפקידה להקצות שטחים למבנה ציבור, בתוך זה כמובן בית הכנסת, ועמדנו על כך, שכך יהיה מתחילת בניית השכונה.

“יש תהליכים של ועדת הקצאות, היתרי בניה ועוד, תהליכים שלוקחים זמן. זו האמת וצריך לאומרה. מבנה כזה לא קם ביום אחד. פניתי למספר גורמים להגיש בקשה להקצאה ולהתחיל תהליך, נסייע בכל מה שדרוש כדי שהזמנים יהיו מהירים ככל הניתן במסגרת הזמנים הקבועים בחוק. עד אז אשב עם ראש המועצה ושאר הגורמים ונמצא פיתרון זמני ומקום לתפילה.

“אחיי היקרים, לא העת להרבות מחלוקת ושיח בעת הזאת על נושא כזה יקר וחשוב ולערבב בו עניינים אחרים. דווקא בעת הזאת כוחו של עם ישראל הוא באחדותו. נישא תפילה ביחד לקב״ה כי יצלינו מכל צרה וצוקה, ישמור על חיילנו היקרים שיחזרו לביתם בריאים ושלמים, ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון. אמן”.

עקוב
Notify of
guest
15 .
Inline Feedbacks
View all comments
ציונית
ציונית
02/11/2023 09:00

זה מה שמטריד אותך? אתה לא מתבייש? 15 מיליארד גנבתם מאתנו תתפלל בבית שלך..למה אתה לא הולך להלחם בעזה ולמות למען המולדת?!?! חצוף

1 13 14 15
דילוג לתוכן