מגדלור ניוז

______________________________________
דיווחי מגדלור ניוז  |  21.8.24  |  10:38
______________________________________

תושבים באור עקיבא נחשפו בוקר אחד השבוע למבנה שהוצב על דשא בכניסה לאור עקיבא מכיוון הצומת הצמוד לקניון.
במבט שני כבר מובן כי מדובר במיגונית לשעת חירום, כאשר בסמוך אליה הוצבו גם בטונדות.

על המבנה מצוין כי מדובר ברכוש של משטרת ישראל, מיגוניות כאלה הוצבו על פי מה שנודע במקומות שונים במחוז במסגרת היערכות לחירום. ניסיונות לבדוק האם המיגונית תשמש את הציבור הרחב בעת חירום עלו בתוהו. גם פניה אל משטרת ישראל לא זכתה למענה נכון לעכשיו.

עם זאת סביר להניח כי לא מדובר במיגונית שתשמש רק את כוחות הביטחון נניח, אלא את כל מי שישהה בסביבה בזמן חירום של מלחמה בצפון.

מדובר בצעד חריג למדי, כזה שמגיע מצידה של המשטרה דווקא במוכנות לחירום. במהלך השנה שעברה דנו בעיריית אור עקיבא האם להציב מיגוניות כאלה במרחב הציבורי והוחלט שלא, שכן אין הם משמעותיות נגד טילים מהצפון ועקב הפרוצדורה הכרוכה בכך.

החודש (12.8) פרסמנו כי בעקבות המצב הביטחוני המתוח בישראל, והחשש מתקיפה מאיראן או מלבנון על ידי חיזבאללה, עיריית אור עקיבא חשפה את תכנית תמי”ר (תכנית מיגון רשותית), המיועדת להגן על תושבים שאין ברשותם מרחב מוגן בקרבת ביתם.

תכנית תמי”ר נועדה לתת מענה לפער זה. על פי התכנית, 12 בתי ספר וחניה תת קרקעית שישמשו כמרחבים מוגנים עבור תושבים שאין ברשותם מיגון בטווח של 90 שניות מביתם. התכנית אושרה על ידי פיקוד העורף ותופעל רק בעת העלאת רמת הכוננות והנחיה רשמית לסגירת מוסדות החינוך.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן