בחדרה לא אוהבים לשמור מרחק: העיר בעשירייה הראשונה בטבלת תאונות חזית-אחור
כ-38 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב בשנת 2023- אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס.
תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. תאונות מסוג זה עלולות לגרום לכאבי גב וצוואר, פגיעות ראש, פגיעות שרירים ורצועות, כשברים, חבלות פנימיות, פציעות קשות ואפילו למוות.
למהירות הנסיעה ולשמירת המרחק משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים כמו גם מרחק העצירה שמתארך.
בחדרה נפגעו 338 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2023-2014), מהם בן אדם אחד נהרג ושמונה נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בעיר שישה בני אדם בתאונות מסוג זה.
חדרה מדורגת במקום ה-6 בישראל במספר הנפגעים בתאונות מסוג זה. מקדימות אותה בסדר יורד: תל אביב, ירושלים, חיפה, חולון וסכנין. מתחתיה מדורגות: פתח תקווה, נתניה, באר שבע ורמת גן שסוגרת את העשירייה המובילה.
באור עקיבא נפגעו 17 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2023-2014). בשנת 2023 נפגע בעיר אדם אחד בתאונות מסוג זה.
בפרדס חנה-כרכור נפגעו 104 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2023-2014). בשנת 2023 נפגע בעיר אדם אחד בתאונות מסוג זה.
עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “תאונות דרכים מסוג חזית-אחור נגרמות בעיקר בשל אי שמירת מרחק מתאים מהרכב שמלפנים, נהיגה במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך ולעיתים גם בשל היסח דעת של הנהג. עידוד וקידום התקנת מערכות בטיחות אוטונומיות שמפצות על טעויות הנהג ולמעשה עוצרות את הרכב לפני הפגיעה יוכלו לצמצם באופן משמעותי תאונות מסוג זה.