מגדלור ניוז

הים התיכון מתאפיין במגוון בעלי חיים וצמחים ימיים, נופים תת-ימיים ייחודיים וארכיאולוגיה ימית מרתקת, כשמנגד מופעלים עליו לחצי דיג ולחצי תשתיות חופיות וימיות ועתידו נמצא בסכנה. שמורות הטבע הימיות נועדו להבטיח את בריאותו ותפקודו של הטבע הימי של ישראל.
כמיטב המסורת בשנים האחרונות, גם השנה תציין רשות הטבע והגנים את “שבוע אדם וים” אשר  נערך בכל שנה בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי (8 ביוני) והפעם הוא יורחב לכל חודש יוני – חודש שלם של הסברה והגברת מודעות ומחויבות הציבור לשמירת הים ואוצרות הטבע בישראל.
בסופי השבוע של יוני יתקיימו פעילויות באתרי רשות הטבע והגנים לאורך חופי הים התיכון כשהמוטיב המרכזי בהן יהיה הכרזת שמורות טבע ימיות ככלי מרכזי להבטיח את בריאותו ותפקודו של הטבע הימי של ישראל. מחקרים מארץ ומהעולם, בשילוב מיטב חוקרי הים בארץ ובעולם, מוכיחים את חשיבותן ונחיצותן של שמורות טבע ימיות לשמירתו של הטבע הימי.
גן לאומי תל דור – חודש אדם וים – בין העבר להווה
בואו להכיר את גן לאומי תל דור עם הפנים אל הים. ברגל אחת בעבר ואחת בהווה נצעד לאורך חוף מפורץ יפהפה, נעלה על רכס הכורכר ונגלה את ההיסטוריה המרתקת של עיר הנמל דור, שבה נמצאו יותר מעשרים ספינות טבועות, ואת העושר של השמורה הימית של היום. נתחקה אחר הפניקים – הספנים של העולם הקדום, הסוחרים ויצרני צבע הארגמן – שסיפורם שזור בסיפורו של הים. המסלול מונגש בחציו. ניתן לחזור על השביל המונגש באופן עצמאי.
מה להביא? מים לשתייה, נעלים נוחות להליכה, כובע.
היכן: גן לאומי תל דור
מתי: מדי שישי ב 9:30
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ
שמורת טבע חוף הבונים  – חודש אדם וים – סיורים בחוף מפורץ ויפיפה
הים נעניק לנו הרבה מתנות חיוניות: חמצן, מזון, אנרגיה ועוד, ומה אנחנו מחזירים לים?
הצטרפו אלינו לסיורים בשעות הנעימות של בין הערביים ויחד נגלה את עולם הטבע העשיר בשמורת הטבע חוף הבונים. מול חוף מפורץ ויפהפה שהוא שמורת טבע יפגשו אתכם מדריכי רשות הטבע והגנים ויספרו לכם על בעלי החיים המיוחדים שחיים בים, על צבות הים הגדולות שבעונה זו עולות בלילה להטיל וגם על הסכנות האורבות להם. האם יש מה לעשות למען הים ושוכניו? התשובה היא כן! זה בידיים שלכם. בואו להחזיר אהבה לים.
מה להביא? מים לשתייה, נעלים נוחות להליכה (לא כפכפים), כובע.
היכן: שמורת טבע חוף הבונים
מתי: מדי שישי ביוני בשעה 16:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.
שמורת הטבע גדור. צילום גיא לויאן רשות הטבע והגנים
על הטבע והנוף שמורת טבע חוף וים גדור – חייבים לשמור!
תחנת מידע והסברה בחודש אדם וים
מפגש בין הים, החול והסלעים שנערמו כתוצאה מהתמוטטות מצוק הכורכר המתנשא מעל, יצרו סביבה מיוחדת ועשירה של חי. חוף סלעי מפורץ ולגונות רדודות השזורות בו לאורך קו החוף, בהן אצות, סרטנים, חלזונות, דגים ואחרים, ולצידם מפרצים חוליים, בהם נקבות צבי הים עולות להטיל את ביציהן בעונה הזו של השנה. אחרי שתשמעו על המרקם העשיר אך העדין הזה ואיך נוכל להמשיך ולשמור עליו, אתם מוזמנים להמשיך לטייל בין מפרצי החוף והלגונות, חול וים, ברוגע של שעת בין הערביים.
היכן: שמורת טבע חוף וים גדור, הכניסה הצפונית (בוייז: חוף 50)
מתי: מדי שבת ביוני בין השעות 15:00-19:00
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן