מגדלור ניוז

מעל 2,000 תושבים, אורחות ואורחים הגיעו בתחילת השבוע (ראשון ושני) לתערוכת "דִיאָלְנָא" – התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית, המתקיימת השנה לראשונה בישראל.
במסגרת התערוכה, שהובאה על ידי חדרה וראש העיר ניר בן חיים,  הגיעו לישראל כ-40 אמנים מהעיר פאס (השנייה בגודלה במרוקו) להציג את עבודות האומנות שלהם בישראל ולמכור אותם לקהל הרחב. התערוכה נפתחה בשבוע שעבר בעיר השכנה ועד ערב שבועות וגרפה הצלחה גדולה.
מי שהצליח להביא אל אור עקיבא את התערוכה היה מ"מ ראש העיר אלי אנקונינה. הוא ביקר בתערוכה החדרתית והתוודע לעובדה כי למשלחת המרוקאית יהיו יומיים פנויים לפני שתחזור למרוקו. בעזרת קשרים ולא מעט מאמץ, הצליח אנקונינה לשכנע את קברניטי האומנים להגיע ליומיים לאור עקיבא.
דיאלנא באור עקיבא. צילומים: באדיבות העירייה
מאות האנשים שהגיעו לתערוכה התרשמו מאוד מהצבעים, הריחות והמוצגים שהוצגו לראווה בעשרות הדוכנים הממותגים, לצד מוזיקה אותנטית, פינות ישיבה מיוחדות ועוד.
האמנים המרוקאים התרגשו מאוד מהקהל הישראלי, ולמרות קשיי השפה. בסיכומו של דבר, נהנו תושבי אור עקיבא והאזור מיומיים מופלאים במרכז הפיס שז"ר, עם יצירות הקרמיקה, פיסול, ציור, גילוף, כלי נגינה ועוד ממגוון אומנויות מהפסיפס התרבותי של יהודי מרוקו. בין היתר, מדובר בעבודות מתכת, צורפות, פסיפס, אריגה ועוד מגוון עבודות יד אותנטיות.
בין היתר, הובאו לתערוכה גם הופעות אורחות, בניהם של הזמר שלומי מלכה ולהקת טנג'יר, ושל הזמר חננאל אוחנה ולהקת 'מאמא דיאלנה', ששילהבו את הקהל במוזיקה ושירים מרוקאיים אותנטיים. בערב הראשון של התערוכה אף חולקו ספינג' לבאי התערוכה.

את התערוכה בכללותה הפיקה מחלקת אירועים של אגף אתו"ס בעיריית חדרה. עם המעבר לאור עקיבא, הופקדה ההפקה על עמותת יפת"ח בראשות ירון מכלוף. מכלוף, יצר קשר עם אלחנדרו ביאר מאגף אתו"ס בחדרה, ותוך 24 שעות הצליח להרים את ההפקה הגדולה באור עקיבא. מנכ"ל יפת"ח פעל בהצלחה יחד עם צוות שהוקם במיוחד להפקה וכלל את מנהלת מחלקת החינוך סיגל אלבז, מנהל בטחון קהילתי משה נקש ומנהל אירועי המתנ"ס מנו מורדו.
מ"מ ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה: "שמחנו מאוד לארח את מרוקו באור עקיבא, ולארח את התושבים, התושבות והאורחים כאן אצלנו בעיר. אנחנו משקיעים רבות בחינוך ותרבות, וכך גם עם התערוכה היפה הזאת. עשינו הכל כולל הכל, במאמץ לא קטן, להביא אותם אלינו – ובסוף הצלחנו בעזרת חברים שסייעו לנו. תודה לכל מי שעסק ועמל על האירוע בתוך 24 שעות בלבד – ירון מכלוף, סיגל אלבז, אורי לוי, מנו מורדו ומשה נקש".
מנכ"ל עמותת יפת"ח, ירון מכלוף: "שמחים להיות חלק מהחגיגה של דיאלנא. אני רוצה להודות לאלחנדרו ביאר, מנהל אגף אתו"ס חדרה, שסייע לנו בצורה הדוקה להוציא את התערוכה באור עקיבא לפועל. וכמובן, תודה גדולה לראש העיר שתמך ולצוות שעבד איתי- סיגל, אורי, משה ומנו".

 

דילוג לתוכן