מגדלור ניוז

השבוע התקיים מופע מוזיקלי בו השתתפו 16 הרכבים מוזיקליים מבתי ספר ומסגרות ברחבי הארץ של בית אקשטיין מקבוצת דנאל, המספק שירותי דיור, חינוך, תעסוקה והשמה לאנשים עם צרכים מגוונים, במימון ובפיקוח משרד החינוך ומשרד העבודה והרווחה.
המופע התקיים זו השנה השישית ברציפות במועדון הבארבי בתל באביב, ומהווה אירוע שיא לכל העבודה המתקיימת במהלך השנה עם התלמידים ומקבלי השירות במסגרות השונות של בית אקשטיין.
מתוך המופע. צילומים: בית אקשטיין
השירים שנבחרו במופע היו שירים מוכרים באנגלית ובעברית על פי טעמם של התלמידים, בשילוב שירים מקוריים שלהם. בין הלהקות שהשתתפו – גם מפרדס חנה-כרכור: להקות ביה”ס דרך למרחב, ביה”ס דרור, ביה”ס תום גן שמואל ובית הספר עציון כיכבו במופע. בהרכבים לקחו חלק כ-30 נגנים וזמרים.
חלק מההרכבים התהוו לפני שנים, במיוחד לשם האירוע ועדיין עובדים יחד בבית הספר ואף הופיעו בעבר באירועים בית- ספריים וקהילתיים גם יחד. תהליך החזרות נמשך לאורך כל השנה וכחלק בלתי נפרד ממערכת השעות הבית ספריות.
מבית אקשטיין נמסר כי מוסיקה היא כלי טיפולי ומעצים שבאמצעותו ניתן להתחבר לחוזקות  של התלמידים ולחזק את תחושת המסוגלות שלהם ובכך לזמן להם הצלחה והמורים והמטפלים במוזיקה עובדים עם התלמידים ומלווים אותם הן מבחינה רגשית והן בתהליך בחירת השיר הנכון לכל הרכב, ומציאת מקומו של כל תלמיד על הכלי שהכי מעצים אותו ומקדם את דימויו העצמי.
התלמידים גם לומדים על הגשה נכונה של שיר וכתיבת שירים מקוריים עד למופע. לאחר המופע ישנו עיבוד של התחושות והחוויות של המשתתפים יחד עם המנחים.

יגאל נחתומי, מנכ”ל בית אקשטיין מקבוצת דנאל: “מוסיקה היא כלי טיפולי ומעצים שבאמצעותו ניתן להתחבר לחזק תחושת מסוגלות ועצמאות ובכך להוביל להצלחות. ערב הלהקות של בית אקשטיין, הוא הזדמנות חשובה לנערים ונערות המאובחנים על הרצף האוטיסטי, מתמודדים עם קשיים נפשיים ברמות תפקוד שונות או מתמודדים לקויות למידה מורכבות, לבטא את כישרונם ואהבתם למוזיקה ולהראות, לבצע, לשיר, לנגן ולבטא את עצמם.
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן