מגדלור ניוז

ספיר ברמן, שופטת הכדורגל הטרנסג’נדרית הראשונה בעולם, בהרצאתה “לא שופטת”, תגיע לזכרון יעקב. 
במאי 2021 ספיר ברמן עשתה היסטוריה בספורט העולמי כששפטה את משחק הכדורגל בין הפועל חיפה לבית”ר ירושלים ובכך הפכה לשופטת הטרנסג’נדרית הראשונה בליגת העל בארץ ובעולם.
ההחלטה ההיסטורית של ספיר לצאת מהארון כאישה טרנסג’נדרית – ובמיוחד בעולם גברי כמו עולם הכדורגל, שינתה את כללי המשחק לנצח – לא רק עבור ספיר, אלא גם עבור אינספור אנשים אחרים המתמודדים עם החלטות ושינויים גדולים בחייהם.

בהרצאתה משתפת ספיר את הקהל בחוויה של אישה בתוך עולם של גברים – אישה שמעיזה, חולמת ומגשימה על אף האתגרים והמהמורות שבדרך.  על חוויותיה על המגרש ומחוצה לו, כולל תגובות האוהדים והשחקנים, על התמודדות עם לחץ חברתי, התמדה מול אתגרים ומכשולים.
בחודש מרץ האחרון, אחרי שטענה שחייה החברתיים נפגעו קשות לאחר שינוי המין שעברה והמהפך בחייה, העלתה ברמן העלתה לחשבון האינסטגרם שלה שורה של תמונות עם בת הזוג שלה בר אווסקר.
בפודקאסט “הפודיום” של אורן יוסיפוביץ, סיפרה ברמן איך החברים שהיו לה נטשו אותה. “יש לי רק את המעגל של איגוד השופטים, וגם הוא לא כזה חזק”, סיפרה, “בפן החברי אישי, חברים שאני צועדת איתם לדרך, כרגע אין לי. וזה קשה, זה משהו שמאוד מעמיס עליי שאין לי אותו”.

רביעי 10/05/23 בשעה 20:30 בבית ניר, זכרון יעקב. לכרטיסים. 
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן