משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה בהפעלת רכבות אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה
משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה להפעיל רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה. זאת כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ- 300 מיליון נסיעות בשנת 2040.
רכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות.
לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים.
לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון.
סה”כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות.
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו”ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.
משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה בהפעלת רכבות אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה
משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה להפעיל רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה. זאת כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ- 300 מיליון נסיעות בשנת 2040.
רכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות.
לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים.
לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון.
סה”כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות.
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו”ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.